onsdag 5 september 2012

Rönnbär och äpplen.....



Rönnbär i massor och visst kan man väl göra något roligt med de bären?
Jag tog mig en promenad ut och letade lämpliga träd, det var inte så lätt upptäckte jag snart, för oftast sitter de stora fina bären högst upp i toppen!
Lite fick jag tag i, så så här blev det: En rönnbärsmobil att hänga på lämplig plats!
 
 
 
 
Jag tog vad jag hade hemma, ståltråd, snören och en fin gren.
 
 






Det blåste den här dagen,så den fick flytta inomhus!
 
 
 
 
 
Äpplen,äpplen,äpplen.....
 
Massor av goda äpplen, att göra något av innan fåglarna tar alla!
Hittade ett recept på nätet på äppeldricka:
En stor hink, 5 lit. skivade och tvättade äpplen + 1 msk citronsyra
och 6 lit. vatten, ska stå och dra i 3 dygn, därefter röres ca 6dl socker i.
Enkelt, ingen kokning!
Ska bli spännande att smaka!
 


                                                                       


 
                                                       Blir det mycket snö i år tro......?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar